Ako na utopený dron?
Môj dron spadol do vody
Chcem sa s vami podeliť o skúsenosť zákaznika s nehodou dronu a ako našiel u nás pomoc. Určite to poznáte – ten moment, keď sa vám stane niečo nečakané a srdce vám zastane.
Zákaznikovi sa stalo presne toto. Počas jedného letu, kvôli nepredvídanému problému (alebo možno vlastnej chybe, priznajme si), môj milovaný dron stratil kontrolu a skončil tam, kde by žiaden dron nechcel byť – vo vode. Bol to DJI model (konkrétny model nie je až tak dôležitý, ale bolo to niečo zo série Mini/Mavic), a prvotná reakcia bol samozrejme šok a panika. Utopený dron! Čo teraz?
Vedel som, že svojpomocná oprava v prípade utopenia, najmä pri tak sofistikovanej technike, nehrozí. Voda a elektronika si jednoducho nerozumejú. Okamžite som začal hľadať na internete profesionálny servis dronov. Zadával som dotazy ako “oprava dronu po páde do vody”, “servis DJI dronov Bratislava“, “oprava utopeného dronu”. Po prehľadaní viacerých stránok som narazil na servisdronov.sk. To, čo ma zaujalo, bolo ich jasné vyhlásenie, že poskytujú servis od mini, cez závodné až po profesionálne drony, a čo bolo pre mňa kľúčové, že nie je problém pre nich poškodený alebo utopený dron. Tiež som videl, že sa špecializujú práve na DJI servis, čo mi dodalo dôveru, keďže mám DJI.
Neváhal som a rozhodol som sa ich kontaktovať a poslať im môj “utopený” dron. Na ich stránke som našiel informácie, ako postupovať pri odoslaní dronu na servis. Pripravil som balík. Dôležité bolo poslať len samotný poškodený dron bez príslušenstva ako ovládač, batérie či vrtuľky (ak to nebolo priamo súčasťou poškodenia alebo nešlo o Care Refresh). Do balíka som nezabudol priložiť lístok s mojimi kontaktnými údajmi (meno, adresa, telefón, email) a čo najpodrobnejší popis závady – teda že dron spadol do vody. Balík som starostlivo zabalil, ideálne v originálnej krabici alebo kufri, a poslal kuriérom na ich adresu.
Po prijatí dronu v servise ma informovali o jeho prijatí a začala sa diagnostika. Zistili presný rozsah poškodenia spôsobeného vodou. Následne mi poslali cenovú ponuku na opravu. Prekvapilo ma, že cena diagnostiky (ktorá býva 30 eur) bola v mojom prípade zahrnutá v cene opravy, keďže som s opravou súhlasil. Cena sa mi zdala primeraná vzhľadom na hodnotu dronu a zložitosť problému, a tak som opravu schválil.
Samotný proces opravy trval nejaký čas, keďže, ako ma informovali, záleží na náročnosti a dostupnosti náhradných dielov. Od prijatia dronu po jeho odoslanie späť to trvalo približne 2-3 týždne. Po dokončení opravy mi poslali faktúru, ktorú som uhradil. Následne mi opravený dron poslali späť kuriérom. Za jednosmerného kuriéra účtovali poplatok 5€.
Keď mi dron prišiel, bol ako nový! Problém s poškodením vodou bol vyriešený a všetko fungovalo perfektne. Bol som nesmierne spokojný, že aj taký vážny problém ako utopenie dronu sa dá vyriešiť. Servisdronov.sk naozaj dodržal to, čo sľubuje – profesionálny servis, aj pre utopené drony.
Môj návod pre vás, ak sa vám stane niečo podobné:
- Nechoďte do paniky: Aj utopený dron môže byť často opravený.
- Hľadajte profesionálov: Vyhnite sa neodborným zásahom. Hľadajte servis, ktorý má skúsenosti s opravou dronov, ideálne aj s vašou značkou a typom poškodenia (voda!). Servisdronov.sk je dobrá voľba.
- Kontaktujte servis: Informujte ich o probléme a dohodnite sa na ďalšom postupe.
- Pripravte dron na odoslanie: Posielajte zvyčajne len samotný poškodený dron, dobre zabalený, s vašimi kontaktnými údajmi a popisom závady.
- Schváľte cenovú ponuku: Po diagnostike dostanete odhad ceny. Ak s ňou súhlasíte, servis začne s opravou. Pamätajte, diagnostika môže byť zdarma, ak sa rozhodnete pre opravu.
- Buďte trpezliví: Oprava môže trvať niekoľko týždňov v závislosti od zložitosti a dostupnosti dielov.
- Užívajte si opravený dron: Po úhrade a doručení (alebo osobnom prevzatí) si môžete opäť naplno užívať lietanie.
Vďaka ServisDronov.sk je môj dron opäť vo vzduchu a ja som sa stal spokojným zákazníkom, ktorý vie, kam sa obrátiť v prípade akýchkoľvek problémov s dronom. Môžem ich len odporučiť!